Miss Victory Violet @ Sugarcoated

20170322_220549

Toen de dames van Sugarcoated het bericht op hun facebookpagina plaatsten dat ze in Rotterdam gingen samenwerken met Miss Victory Violet, hadden ze mij niet blijer kunnen maken. Miss Victory Violet (blogger, haarstylist en pin-up model) zou een week lang verschillende workshops komen geven. Ik volg haar social media al een hele tijd en vind haar outfits, tutorials en blog altijd heel inspirerend. Ella a.k.a. Miss Victory Violet is voor mij echt een icoon en voorbeeld op het gebied van moderne pin-up en vintage. Er was dus geen twijfel over mogelijk dat ik bij dit evenement zou zijn! Omdat de workshops wel prijzig waren -Ella moest immers ingevlogen worden, hier een week verblijven en ook het Sugarcoated-team moest aan het werk- besloot ik me aan te melden voor de Q&A Sessie op vrijdag. Dit was namelijk qua prijs goed te doen. Tijdens dit evenement zouden maximaal 15 deelnemers Miss Victory Violet onder het genot van een drankje alles mogen vragen over haar leven, stijl, blog, etc. Aangezien ik net zelf een blog ben begonnen leek dit me dus een uitgelezen kans om advies te vragen aan een professional! Ik meldde me meteen aan en het verheugen kon beginnen. Maar in de daaropvolgende weken kwamen er op Facebook steeds meer berichten voorbij in de strekking van ‘nog 2 plekjes beschikbaar bij de workshop met Miss VV!’ en begon het steeds meer te kriebelen… en dus meldde ik me ook nog aan voor de make-up class (woepsie).

Inmiddels zijn beide evenementen voorbij en beide waren supertof! Wat is Ella mooi, lief en grappig. Tijdens de make-up class op woensdagavond heb ik allerlei nieuwe trucjes geleerd om de pin-up look zo mooi mogelijk uit te voeren. Zo adviseerde Ella om geen oogschaduw primer te gebruiken, maar concealer en dit goed af te poederen met je gewone gezichtspoeder: je oogschaduw is dan veel beter te blenden! Een ander trucje van haar, dat ik al kende maar niet meer zo vaak gebruikte, is om bij het aanbrengen van je eyeliner eerst beide wings te zetten en daarna pas het lijntje door te trekken langs je bovenste wimperrand: zo zie je beter of je wings gelijk zijn. Het leuke aan de workshop was dat we van tevoren een lijstje hadden ontvangen via de mail met wat we allemaal mee moesten nemen uit onze eigen make-up collectie. Hierdoor kan ik nu thuis precies na doen wat ik tijdens de workshop heb geleerd!

Sugarcoated eigenaresse Vivian zat model tijdens de workshop. Het eindresultaat is echt een plaatje! Hieronder zie je links mijn meegebrachte make-up collectie (met een groot aantal van mijn favoriete producten) en rechts de make-up van Ella. Altijd interessant om de favorieten van iemand anders te zien!

Na de selfies met Ella en Vivian kregen we een goodiebag mee inclusief gave haarbloem en toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik voelde me poepie chique in de trein terug naar huis, maar thuis aangekomen moest helaas alle make-up en de nepwimpers er weer af om naar bed te gaan. Maar niet voordat ik er genoeg foto’s van had gemaakt natuurlijk!

Ook de Q&A Sessie op vrijdagavond was heel geslaagd. Er waren maar zes deelnemers, waardoor iedereen heel veel tijd kreeg om vragen te stellen. Ella vertelde bijvoorbeeld over hoe ze haar stijl heeft ontwikkeld, hoe haar blog tot stand is gekomen, hoe ze foto’s maakt, hoe ze in het modellenwerk is gerold en hoe haar werkweek eruit ziet. Maar ze vertelde ook over de landen en steden die ze nog wil bezoeken, over haar relatie en over haar plannen voor de toekomst. Het was een hele interessante avond, maar vooral ook heel gezellig (en er was prosecco!). Ik vond het ook erg leuk om andere meiden te ontmoeten met dezelfde interesses. Na beide evenementen nam Ella alle tijd voor foto’s en na de Q&A Sessie heb ik haar en Vivian als bedankje allebei twee zelfgemaakte Pin me Ups gegeven. Zie de Pin me Ups by Lady Polkadot. Die vonden ze erg leuk en hebben ze later nog op Instagram gedeeld, super natuurlijk!

20170325_000938

Big thanks to Miss Victory Violet en vooral Sugarcoated om dit allemaal mogelijk te maken in Nederland, ik heb er onwijs van genoten!

1 thought on “Miss Victory Violet @ Sugarcoated”

  1. Leuk verslagje! Ook het gedeelte van de make-up workshop omdat ik daar niet bij ben geweest. En de Q&A avond was super gezellig :-)!

    Like

Geef een reactie

