Brands I wish went plus size: mint&berry

mint&berry

Er zijn natuurlijk veel ergere dingen in het leven, maar één van mijn kleine frustraties is toch wel het ontdekken van een supermooi modemerk en er dan achter komen dat het merk niet aan plus size doet. Er zijn heel veel merken die grotere maten aanbieden, maar soms is het zo jammer dat niet alle merken dat doen. Het zou gewoon normaal moeten zijn, want de gemiddelde Nederlandse vrouw draagt maat 42 maar veel merken stoppen bij die maat. Gelukkig bestaan in de pin-up stijl bij uitstek veel merken die ook beschikbaar zijn voor de extra curvy ladies, zoals Collectif Clothing, Lady Voluptuous, Dolly & Dotty, Lindy Bop, Hearts & Roses en Bunny, maar die merken zijn dan ook alom bekend. Ik vind het juist zo leuk om niet alleen maar via Topvintage passende kleding te bestellen in vintage stijl, maar om zelf onbekende pareltjes te ontdekken. Too bad dat mijn kont daar dan vaak niet in past. Dom ook van die merken, want de flatterende snit uit de jaren 50 is juist heel populair onder vrouwen met een maatje meer! Daarom op ladypolkadot.nl de nieuwe rubriek ‘Brands I wish went plus size’ en we trappen vandaag af met mint&berry

mint&berry is een merk dat verkrijgbaar is via Zalando. De eigen visie van het merk luidt als volgt: ‘Established in 2010, mint&berry defines the style of cool romance. Modern feminine design meets Scandinavian influences with lashings of attention to detail. The Berlin design team combines international fashion trends with nostalgic references and interprets them in a contemporary way.’ Het hele merk ademt vintage en ik wil dus eigenlijk ook het liefst de hele collectie hebben. De kleuren en prints zijn vaak heel vintage en de details zijn ook prachtig. Kraagjes, knoopjes, plooitjes: ik hou ervan. mint&berry zijn al een hoop centen misgelopen door de keuze geen plus size aan te bieden. Voor de lezeressen met maat 34 t/m 42: lucky you, jullie passen dit gave merk wel! En er is nu ook nog eens sale op heel veel items bij zalando. Ik werk mijn frustratie over mint&berry wel weg met de heren die er gelukkig wel altijd voor me zijn: ben&jerry!

Hieronder mijn favo items van mint&berry: zomerpastels, winterkleding, cute undies, de matrozenlook en de mooiste feestoutfits. Alle foto’s zijn afkomstig van zalando.

summerpastels collagewinter is coming collageundies collageahoy sailor collageparty collage

One thought on “Brands I wish went plus size: mint&berry”

Geef een reactie

